Η μήνυση συκοφαντικής δυσφήμισης της Dominion κατά της Fox έχει εκλεγεί σε διαιτησία

ΓΟΥΙΛΜΙΝΓΚΤΟΝ, Ντέλαγουερ, 18 Απριλίου (Reuters) – Ο αγώνας στο δικαστήριο για μια αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατατέθηκε από την Dominion Voting Systems κατά της Fox Corp (FOXA.O) και του Fox News συνεχίστηκε την Τρίτη. Ένα πείραμα που θέτει στο στόχαστρο μια από τις κορυφαίες ιδιότητες των μέσων ενημέρωσης στον κόσμο.

Σε μια από τις μεγαλύτερες υποθέσεις συκοφαντίας των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες, μια κριτική επιτροπή θα αποφασίσει εάν η Fox είναι υπεύθυνη για τη μετάδοση ψευδών ισχυρισμών ότι οι μηχανές καταμέτρησης ψήφων του Dominion με έδρα το Ντένβερ χρησιμοποιήθηκαν για να ευνοήσουν τον Δημοκρατικό Τζο Μπάιντεν στις εκλογές του 2020. Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.

Μετά από μια ημέρα καθυστέρησης που διέταξε ο δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Ντέλαγουερ, Έρικ Ντέιβις, στο Γουίλμινγκτον του Ντέλαγουερ, οι δικηγόροι και των δύο πλευρών επέλεξαν 12 βασικούς ενόρκους που θα αποφασίσουν την υπόθεση και οι δικηγόροι αυτών των πλευρών θα κάνουν εναρκτήριες δηλώσεις. Η επιλογή των αναπληρωματικών ενόρκων συνεχίστηκε.

Ο δικαστής ζήτησε από τις δύο πλευρές να κινηθούν γρήγορα εντός, όπως είπε, προθεσμίας έξι εβδομάδων.

“Θα μείνουμε σε αυτό. Δεν θα σας δώσω περισσότερο χρόνο”, είπε ο δικαστής.

Δημοσιογράφοι και πολίτες άρχισαν να παρατάσσονται έξω από το δικαστήριο ώρες πριν από την έναρξη του δικαστηρίου. Ένας διαδηλωτής μπροστά από το κτίριο κράτησε μια πινακίδα που έγραφε «Κατάδικος Αλεπού».

Η ακρόαση πρόκειται να περιλαμβάνει τη μαρτυρία της CEO της Fox Suzanne Scott και του 92χρονου μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης Rupert Murdoch, ο οποίος υπηρετεί ως πρόεδρος της Fox Corp., μαζί με οικοδεσπότες στον αέρα, όπως οι Tucker Carlson, Sean Hannity και Jeanine Brough.

READ  Η Berkshire Hathaway του Warren Buffett ρίχνει δισεκατομμύρια δολάρια σε αμερικανικές μετοχές

Ο δικαστής δεν έδωσε τον λόγο για την 24ωρη καθυστέρηση της δίκης, αλλά δύο πηγές είπαν στο Reuters ότι η Fox και η Dominion είχαν συνομιλίες διευθέτησης την τελευταία στιγμή. Οι Fox and Dominion μπορούσαν ακόμα να διευθετήσουν την υπόθεση.

Η Dominion μήνυσε την Fox Corp. και τη Fox News το 2021, υποστηρίζοντας ότι η επιχείρησή της καταστράφηκε από ψευδείς ισχυρισμούς νοθείας ψηφοφορίας που προβλήθηκαν από το επιρροή καλωδιακό ειδησεογραφικό δίκτυο των ΗΠΑ, γνωστό για τον κατάλογο των συντηρητικών σχολιαστών του.

Το πρωταρχικό ερώτημα για τους ενόρκους είναι εάν ο Fox διέδωσε εν γνώσει του ψευδείς πληροφορίες ή αγνόησε την αλήθεια, το πρότυπο “πραγματικής βλάβης” που πρέπει να επιδείξει το Dominion για να κερδίσει μια υπόθεση δυσφήμισης. Βασισμένος σε πολλαπλές εσωτερικές επικοινωνίες, ο Dominion ισχυρίζεται ότι οι υπάλληλοι της Fox, από το προσωπικό της αίθουσας σύνταξης μέχρι τον Murdoch, γνώριζαν ότι οι αναφορές ήταν ψευδείς, αλλά συνέχισαν να τις μεταδίδουν από φόβο μήπως χάσουν θεατές από τους αντιπάλους των μέσων ενημέρωσης στα δεξιά.

Η δίκη θεωρείται ως μια δοκιμή για το αν η κάλυψη της Fox ξεπερνά τα όρια μεταξύ της ηθικής δημοσιογραφίας και της επιδίωξης αξιολογήσεων, όπως ισχυρίζεται ο Dominion και η Fox αρνείται. Ο Φοξ έχει παρουσιάσει τον εαυτό του ως υπερασπιστή της ελευθερίας του Τύπου στην προδικαστική αναμέτρηση.

Δεύτερη αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση

Προσθέτοντας στους νομικούς κινδύνους για την Fox, μια άλλη αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας ψηφοφορίας, η Smartmatic, κατέθεσε τη δική της αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση στο δικαστήριο της πολιτείας της Νέας Υόρκης ζητώντας αποζημίωση 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

READ  Το Pirates ball Skeens βγάζει 7 Cubs σε 4 innings στο ντεμπούτο του MLB

Εν όψει αγωγών που επιδιώκουν να καταστήσουν τους διευθυντές υπεύθυνους για οποιαδήποτε κρίση ή διακανονισμό, οι μέτοχοι της Fox Corp αναζητούν εταιρικά αρχεία που θα μπορούσαν να δείξουν εάν διευθυντές και στελέχη επέβλεπαν σωστά την κάλυψη του Fox News για τους ισχυρισμούς του Τραμπ για εκλογική νοθεία, ανέφεραν πηγές στο Reuters.

Οι ζημιές 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Fox Dominion δεν είναι ρεαλιστικές και βασίζονται σε ελαττωματικά οικονομικά μοντέλα. Μια έκθεση εμπειρογνωμόνων που ανατέθηκε από την Dominion αποδίδει τα χαμένα συμβόλαια στην κάλυψη της Fox, αν και μεγάλο μέρος της έκθεσης παραμένει υπό σφραγίδα.

Η Fox Corp είχε ετήσια έσοδα σχεδόν 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.

Ο Dominion είπε ότι δυσφημιστικές δηλώσεις σχετικά με αυτό μεταδόθηκαν σε εκπομπές του Fox, συμπεριλαμβανομένων των “Sunday Morning Futures”, “Lou Dobbs Tonight” και “Justice with Judge Jeanine”.

Η Dominion ανέφερε επίσης στοιχεία ότι ορισμένοι οικοδεσπότες και παραγωγοί πίστευαν ότι οι επισκέπτες που διέδιδαν ψευδείς αναφορές, συμπεριλαμβανομένων των πρώην δικηγόρων Τραμπ, Ρούντι Τζουλιάνι και Σίντνεϊ Πάουελ, δεν μπορούσαν να στηρίξουν τους ισχυρισμούς τους.

Ο Φοξ υποστήριξε ότι οι ισχυρισμοί για νοθεία ψηφοφορίας είναι εγγενώς άξιοι ειδήσεων και προστατεύονται από την εγγύηση της ελευθερίας του Τύπου με την Πρώτη Τροποποίηση του Συντάγματος των ΗΠΑ. Ο Ντέιβις απέρριψε αυτό το επιχείρημα σε μια απόφαση τον περασμένο μήνα.

Αναφορά από την Helen Koster στο Wilmington και τον Jack Quinn στη Νέα Υόρκη. Επιμέλεια: Will Dunham

Τα Πρότυπά μας: Αρχές εμπιστοσύνης της Thomson Reuters.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *